25 באוג׳ 2011

כוחות עליונים ותחתונים

Comments

להסבר מה קורה פה, כדאי להיכנס דרך הדף _youtube לעומק.

#1 אורי גלר: על מצפון ומצפן
נתחיל אצלנו. אורי גלר הוא ככל הנראה אחת ההצלחות הישראליות הגדולות ביותר. כנראה שמאז ג'יזס הפכנו ליצואנים הראשיים של מחוללי ניסים בינלאומיים. לאחר פרסום בקנה מידה על עולמי, נחת אצלנו גלר בחזרה ב 2006 לתוכנית "היורש" ששודרה ב"קשת". התוכנית גררה גל ביקורת נרחב ביחס לטענות שישנם קשרים דיפלומטיים בין כל המשתתפים בתוכנית, כול גלר עצמו, לבין גורמים עליונים. זה היה הרקע לסצנת הצדק הפואטי, שבה קרה הרגע המביך ביותר בקריירה של גלר דווקא אצלנו בארץ הקודש. בכח המחשבה שלו, לא הצליח גלר לחשוב על העובדה הפשוטה שהעולם התקדם מעבר לכיפוף כפיות והוא כבר משתף סרטונים. כך כל מעידה שלו יכולה להיות הסוף, או לפחות ההתחלה של הסוף.
את ההוכחה הטובה ביותר שהרגע המביך הזה מביא לאורי את הג'ננה, אפשר לראות בעובדה שאנשיו רודפים בחורמה כל הופעה ציבורית שלו. אבל אין צורך לדאוג, משום שההצלחה המטאורית של גלר גרמה לרצון לא פחות חזק להפריך את טיעוניו בדבר היותו בעל כוחות על. לכן כמעט תמיד יימצא מי שיעלה שוב את הסרטון המהנה הזה. אז הנה, מתוך "היורש" באחד מרגעי השיא שלה. אין צורך לציין את השנייה המדויקת, רק שימו לב מה מתרחש לפני הניסיון "המוצלח", בין הידיים של הקוסם:





#2 one shot, one kill
במעבר חד, נעבור לצילומים שעוד לא נראו בכלי התקשורת. עידן מצלמות הפלאפונים הביא את ההיסטוריה לנקודה שבה שום דבר לא יכול להיות חף מתיעוד, כולל מה שסותר לחלוטין את העובדות כפי שאחרים, בעיקר משטרים מדכאים ואלימים היו רוצים שנאמץ. הסרטון הבא מסוריה רלוונטי יותר ויותר, ככל שהנשיא אסד קוטל במתנגדיו ומעלה את רמת הביטחון העצמי שלו. הניסיון של המשטר בסוריה להכחיד כל ראיה לטבח באזרחים המתמרמרים על השלטון, שמקבל 99.7% מקולות הבוחרים, מתנפץ שוב ושוב מול גל הסרטונים שמגיעים בדרך לא דרך לאינטרנט. בים האלימות שמתעדים הסרטונים מסוריה, היה צריך משהו חריג ביותר כדי לתפוס את עיני הצופים, וכך גם קרה. שימו לב מה היה גורלו של צלם הסרטון הבא, בקטע מצמרר במיוחד, דווקא בגלל שלא רואים דבר ממה שאירע לו.
בסרטון השני, ממש טרי בזיכרון, מופיע שליט אחר שגורלו כבר נחרץ. קדאפי בלט כבר בחייו מבין רודני העולם. השליט שהפך לתופעה, הצליח משום מה להחזיק בשלטון יותר מארבעים שנה. אבל דווקא מותו היה רגע שלא ישכח בדפי ההיסטוריה. הריגתו של מנהיג על ידי בני עמו מעולם לא תועדה בצורה כל כך קרובה ואכזרית, שמופיעה בוודאי בסיוטי הלילה של כל שאר תופסי השלטון בעולם. לילה טוב לאסד וחבריו. זהירות! מראות לא נעימים בעליל.







#3 הכישרון האמיתי
בסרטון הבא אין שום דבר מעניין, חשוב או יוצא דופן, והוא אפילו מצולם גרוע. הדבר הטוב היחיד שניתן לומר עליו הוא שהקול נשמע סביר ולא צורם. אבל כדאי שתסתכלו שוב, עד שתוכלו להגיד בביטחון מלא שזה הדבר הכי טוב ששמעתם בזמן האחרון. אם תגיעו לזה, יש סיכוי שתעשו הרבה כסף וגם קריירה כמפיקי - על. הראשון שחשב כך היה מחפש כוכבים (איך אפשר להגיע למקצוע הזה?!) בשם סקוטר בראון, שראה בסרטון הזה ממש "ילד שיש לו כל מה שצריך". ילד הפלא, שמופיע בסלון ביתו בתאורה ביזארית משהו, עונה לשם ג'סטין ביבר, והשאר, אם לא גרתם בכוכב חמה בשלוש השנים האחרונות - היסטוריה.
את הסרטון העלתה אמא ביבר, שרק רצתה להראות לעולם את התכשיט שלה, ולגמרי במקרה הגיע אליו מחפש הכוכבים בראון. עם יכולת שצריך להתרשם ממנה הוא הצליח לצפות את עתידו של הילדון, החתים אותו במהירות ולקח את כל הקופה. כך קיבלנו את ההוכחה החזקה ביותר, לפחות לפי מספר צפיות, לעידן החדש של youtube, שבו הדרך לתהילה יכולה להתחיל מכל מקום על פני כדור הארץ. הייתם מאמינים שכך התחיל מה שיהפוך לדבר ששווה יותר מחצי מילאירד צפיות?